Освіта Вознесенська

Освітня система м. Вознесенська є різноплановою, самодостатньою, відкритою і такою, що постійно знаходиться в режимі розвитку. Управління освіти Вознесенської міської ради, забезпечуючи реалізацію державної політики в галузі освіти і виховання, направляє свої зусилля на створення умов для здобуття громадянами дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти.

Управління освіти Вознесенської міської ради створено окремим підрозділом в червні 1975 року. За період функціонування Управління його очолювали:

Харланович Марія Іванівна – перший завідувач відділом освіти: 1975-1996 рр.,

Будім Микола Федорович: 1996-2002 рр.,

Кисільова Світлана Вікторівна – діючий начальник Управління освіти.

 

Харланович М.І.

Харланович М.І.

Кисільова С.В.

Кисільова С.В.

 

 

Будім М.Ф.

Будім М.Ф.

Сьогодні до Управління освіти входять такі структурні підрозділи:

  • апарат управління – заступник начальника – начальник Відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Кожухаренко Ірина Володимирівна
  • заступник начальника Гурмаза Ірина Олександрівна
  • бухгалтерський відділ – головний бухгалтер Гончаренко Наталія Олександрівна
  • економічний відділ – головний економіст Васкевіч Наталія Григорівна
  • господарча група –начальник Карпова Ольга Миколаївна
  • юрисконсульт – Дранчук Анастасія Сергіївна
  • провідний інженер з охорони праці – Замостяник Михайло Михайлович
  • Вознесенська міська психолого-медико-педагогічна консультація – завідувач Нечипорук Інна Миколаївна
  • логопедичний пункт – Будім Микола Федорович

Освіта Вознесенська – одна з найважливіших стратегічних галузей міста. У ній зосереджено базовий потенціал майбутнього громади, який включає 12 закладів загальної середньої освіти, 12 закладів дошкільної освіти, 2 позашкільні заклади освіти, які є самостійними юридичними особами.

Пріоритетні напрями такі:

  • Продовжити реалізацію системного реформування галузі та її вдосконалення з урахуванням регіональних особливостей, демографічної ситуації та соціальних потреб населення міста, роботу щодо надання якісних освітніх послуг в закладах освіти міста.
  • Продовжити роботу щодо створення оптимальної мережі закладів освіти міста з урахуванням прогнозованих демографічних змін та інших суттєвих чинників.
  • Забезпечити інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами в освітній простір шляхом створення умов для їх освіти в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.
  • Спрямувати діяльність педагогічних колективів на впровадження «Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки».
  • Забезпечити надання якісних освітніх послуг у позашкільній освіті відповідно до потреб громадян.
  • Забезпечити раціональний розподіл фінансування закладів освіти.
  • Забезпечити впровадження енергозберігаючих технологій, модернізацію матеріально-технічної бази в закладах освіти відповідно до Програми соціально-економічного розвитку міста.
  • Продовжити оновлення комп’ютерної техніки у закладах, впровадження інформаційних технологій в систему управління.
  • Забезпечити якісне харчування дітей та прозорий громадський контроль за його організацією.
  • Забезпечити публічність, прозорість та відкритість функціонування галузі через активну співпрацю з громадськістю.

Загальна середня освіта.

Мережа шкіл формується з урахуванням освітніх запитів мешканців міста та враховує потребу в роботі з обдарованими дітьми, у профільній підготовці старшокласників. ov04Для дітей з 14 років та для працюючих громадян, які не отримали повну загальну середню освіту у відповідний вік, для засуджених, які перебувають у виправно-виховній колонії, функціонують класи з вечірньою (заочною) формою навчання при Вознесенських ЗОШ №2 та ЗОШ №6. Для дітей – інвалідів та хворих дітей забезпечено індивідуальне навчання за окремими програмами в домашніх умовах, окрім цього впроваджується інклюзивна форма навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Всього в закладах загальної середньої освіти міста навчається 4585 учнів 1-11 класів.ov05

Заклади загальної середньої освіти:

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2, директор Єрмакова Тамара Леонідівна

·Вознесенський навчально-виховний комплекс “ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ” № 3, директор Осипова Тетяна Миколаївна

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4, директор Потоцький Володимир Михайловичov06

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5, директор Варзар Наталія Миколаївна

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6, директор Токарєв Юрій Олександрович

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7, директор Андрухов Іван Васильовичov07

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8, директор Кушнір Тетяна Анатоліївна

·Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10, директор Терзілова Людмила Миколаївна

 

Спеціалізовані заклади освіти:ov09

·Вознесенська спеціалізована школа І ступеня №1, директор Гончаренко Ольга Іванівна

Заклади нового типу:

·Вознесенська гімназія №1, директор Дворецька Лариса Іванівна

·Вознесенський ліцей “Інсайт”, директор Гурмаза Оксана Володимирівна

ov11ov13ov12

Дошкільна освіта

В місті забезпечено гарантоване право на дошкільну освіту. Мережа закладів дошкільної освіти пропонує різні напрямки розвитку дитини – це спортивний, художньо-естетичний, це і підтримка дітей, які мають вади здоров’я. Дошкільними закладами охоплено 95,2 %  від загальної кількості дошкільнят віком від 3 до 6 років.ov15

У місті сформований цілісний дошкільний освітній простір як частина соціокультурного простору території міста, забезпечена доступність послуг системи дошкільної освіти, яка представлена 12 закладами дошкільної освіти міської комунальної власності.

ov16Показник охоплення дітей 5-ти річного віку у дитсадках має позитивну динаміку і становить 100%. 

В дошкільних закладах 14 медичних працівників забезпечують медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров’я, проведення лікувально-профілактичних заходів. Для здійснення лікувально-оздоровчої, корекційно-відновлюваної роботи з дітьми обладнанні медичні кабінети, фізкультурні та музичні зали, плавальний басейн, процедурні, фізіотерапевтичні кабінети, які оснащені згідно з їхнім призначенням фізіотерапевтичною апаратурою, необхідним ov08обладнанням та інвентарем.ov10 В дошкільних закладах міста використовуються сучасні методики фізичного та психічного розвитку дітей.

Педагоги-дошкільники приділяють увагу модернізації дошкільної освіти, яка полягає у вдосконаленні її змісту, гуманізації цілей та принципів, осучаснені навчально-виховних технологій, створенні розвивального середовища для дітей.

 

Дошкільні навчальні заклади:

  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №1, завідуюча Сербулова Олена Євгенівна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №2, завідуюча Ставніченко Світлана Михайлівна
  • Комунальний  заклад дошкільної освіти комбінованого типу №4, завідуюча Шершньова Інна Юріївнаov14
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу №5, завідуюча Гайдай Ірина Миколаївна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №6, завідуюча Мельничук Тетяна Павлівна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №9, завідуюча Снісаренко Ніна Михайлівна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №10, завідуюча Жабчик Інна Миколаївна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №11, завідуюча Шилкіна Олена Євгенівна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №12, завідуюча Іванченко Анна Петрівна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу №14, завідуюча Калініченко Галина Костянтинівна
  • Комунальний дошкільний навчальний заклад №15, завідуюча Жучинська Світлана Аннатоліївна
  • Навчально- виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І ст. № 9 – дошкільний навчальний заклад №16», директор Кричанова Альвіна Анатоліївна

Позашкільна освіта

ov17Заклади позашкільної освіти – це заклади, які працюють з дітьми в позаурочний час на розвиток їх нахилів, інтересів та здібностей. Кількість дітей, які зайняті за інтересами становить 42%.ov18

Про високий рівень роботи закладів позашкільної освіти свідчать призові місця у обласних та всеукраїнських конкурсах та змаганнях з різних напрямків позашкільної освіти.

ov19Місто на всеукраїнському та міжнародному рівнях представляють вихованці    Кравцова О.Я., Істочнікова В.М., Зарубіна М.С., Греся В.Г., які виборюють медалі та кубки переможців.

Заклади позашкільної освіти:

  •       Центр дитячої та юнацької творчості, директор Рощина Наталія Олексіївна
  •      Дитячо-юнацька спортивна школа, директор Абдуллаєв Микола Атайович

 

Кадри

Без вчителя освіти не існує. Разом з учнями та батьками– це головні діючі особи в освітньому процесі. Усі навчальні заклади забезпечені педагогічними кадрами. За останні роки якісний склад педагогів підвищився. Позитивні тенденції мають місце у структурі педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти за кваліфікаційними категоріями.ov21

Освітній процес забезпечують 520 працівників, із них:

·«спеціалісти вищої категорії»- 49,1%

·«спеціалісти І категорії» – 22,7%

·«спеціалісти ІІ категорії» – 9%

ov22Мають звання:

·«Вчитель-методист» – 27

·«Старший вчитель» – 67

·«Відмінник освіти» – 43

Психолого-педагогічний супровід освітнього процесу забезпечують 13 практичних психологів.

ov23За заслуги перед містом нагороджені Харланович М.І. та Деркач Н.Н., нагрудним знаком «Софія Русова» відзначена Усова Є.П., знаком « «Василь Сухомлинський» відмічені вчителіКотляренко Р.І., Романенко К.І., Стратієнко Н.П. , визначені переможцями обласного етапу Всеукраїнського конкурсу«Вчитель року» вчителі Романенко С.В., Дворецька Л.І., Павлова С.І., Руденко О.М., Юрпольська Н.О.

 

 

Фізична культура і спорт

ov24Пріоритетним завданням системи освіти є виховання в людині відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності. Заклади освіти переймаються проблемами фізичного та психічного здоров’я учнів, ov25налагоджують співпрацю з медичними працівниками для вирішення цього важливого питання.

Фізкультурно-оздоровчою та спортивно-масовою роботою охоплено  майже 1665 школярів, що становить близько 37% від загальної кількості учнівської молоді. ov26Постійними призерами міських споривних ігор є гімназія №1, загальноосвітні школи №8, №10.

Наявність у місті дитячо-юнацької спортивної школи, 9 спортивних залів, 2 футбольних полів зі штучним покриттям, 3 тренажерних майданчики під відкритим небом, ov271 футбольного поля, 43 спортивних майданчиків різних видів спорту є чинниками для повноцінного проведення позакласної фізкультурно-оздоровчої роботи.

Оптимальна організація фізкультурно-масової роботи в місті дає позитивні результати. Місто Вознесенськ щорічно в обласній Спартакіаді спортивних ігор серед учнів та педагогічних працівників та в Спартакіаді допризовної молоді займає призові місця.

Комп’ютеризація та інформатизація

Сьогодні в школах міста функціонують 16 навчально-комп’ютерних комплексів, всього налічується 318 комп’ютерів. У ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4, 5, 7, 8, 10 та гімназії обладнаov30но по два навчально-комп’ютерні комплекси. 158 персональних комп’ютерів використовуються в управлінсько-господарській діяльності. Не залишаються поза увагою і дошкільні заклади освіти. Забезпеченість ДНЗ комп’ютерною технікою складає 100%. Доступ до мережі Інтернет становить 100%.

ov31

Важливим аспектом комп’ютеризації освітнього процесу є використання сучасних мультимедійних засобів, до складу яких входять інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп’ютер. Такою технікою забезпечені  ЗОШ І-ІІІ ступенів №5, 6, 7, 10 та гімназія.

Всього у ЗОШ міста нараховується 9 інтерактивних дошок, 38 проекторів, 54 ноутбуки.

 

 

Державно-громадське управління

Управлінняov32 освіти працює за моделлю державно-громадського управління, передбаченою Національною доктриною розвитку освіти в Україні. Ця модель є відкритою і демократичною, передбачає розширення впливу громадської думки на прийняття управлінських рішень, партнерські стосунки з українськими та міжнародними установами та організаціями, які відкриті для співпраці з закладами освіти нашого міста.

Ми маємо активні зовнішні зв’язки та партнерські відносини з громадськими організаціями, ov34інституціями післядипломної педагогічної освіти, Корпусом Миру США, проекту SPARE з питань ov33застосування ресурсів та енергії.

Спільно з громадською організацією «Агентство економічного розвитку» в школах міста успішно реалізовується проект «Еко – молодь. Шкільні ініціативи з роздільного збору сміття».
На базі управління освіти було створено дві міських батьківських ради з харчування у галузі дошкільної та загальної середньої освіти, до складу яких увійшли представники батьківської громадськості всіх закладів освіти. Протягом 2017 року було здійснено 12 рейдів-перевірок стану харчування закладів освіти.
Забезпечується співпраця з громадськими організаціями:ov35
-Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба» – Програми громадянської та правової освіти молоді (курси «Ми – громадяни України», «Живи за правилами», «Вчимося бути громадянами») – ЗОШ №6, ліцей «Інсайт»;
-організація «Вчителі за демократію та партнерство» в рамках проекту Українська ініціатива зміцнення громадської довіри (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) (викладання курсу за вибором «Кроки до порозуміння») – гімназія №1 та ЗОШ №10.;
-програма обмov36іну досвідом для вчителів англійської мови «Teaching variety» за сприяння видавництва ММ Publications та компанії «Лінгвіст»;
-Вознесенська міська громадська організація «Агентство економічного розвитку» (участь педагогів у тренінгах «Проектний менеджмент та фандрейзинг», «Школа креативних комунікацій», «Мистецтво публічного виступу»);

 

У ЗОШ № 3, 5, 7 ліцеї «Інсайт» забезпечується організаційно-методичний супровід реалізації програми «Школа як осередок розвитку громади» за підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». В основі діяльності цих навчальних закладів лежить громадсько-орієнтована освіта. Цільові групи: шкільний персонал, діти та учнівська молодь, батьки, громадські організації, місцеві органи влади.

Освіта м. Вознесенська є складовою загальнодержавної освітньої системи й охоплює заклади загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти. Керівництво функціонуванням і розвитком системи освіти міста здійснює Управління освіти Вознесенської міської ради.
Міська цільова Програма розвитку освіти м. Вознесенська на 2016-2020 роки спрямована на забезпечення розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу, модернізацію змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, прийняття управлінських рішень. Програма є логічним продовженням Програми розвитку освіти м. Вознесенська на 2009-2015 роки і являє собою комплекс взаємопов’язаних підпрограм із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній оптимально враховано суспільні потреби населення міста щодо рівня освіти, вимог національних стандартів, розвитку науково-інформаційних технологій, досягнень в галузі педагогічних новацій.
Програма складається з таких розділів:

  • Підрозділ І. Дошкільна освіта
  • Підрозділ ІІ. Загальна середня освіта
  • Підрозділ ІІІ. Освіта осіб з особливими освітніми потребами
  • Підрозділ ІV. Інформатизація системи освіти
  • Підрозділ V. Здоров’я учасників навчально-виховного процесу
  • Підрозділ VІ. Виховання. Позашкільна освіта
  • Підрозділ VІІ. Професійний розвиток педагогічних працівників
  • Підрозділ VІІІ. Енергозбереження в освітніх установах
  • Підрозділ ІХ. Управління освітою

Науково-методична служба міста

Традиційним структурним підрозділом Управління освіти, ov37у якому концент­рується методична робота з педагогічними кадрами, є міський методичний кабінет, а в нашому місті реорганізований, модернізований -міський науково-методичний центр (директор Колосова Людмила Миколаївна), який орга­нічно поєднує методичну роботу з науково-дослідною, ov38забезпечує педагогів та керівни­ків закладів освіти новітньою науково-педа­гогічною інформацією, залучає їх до науко­во-пошукової роботи.

Міський науково-методичний центрov50 стоїть на передових позиціях і приділяє велику увагу формуванню інноваційної культури вчителя і управлінця. Наука. Досвід. Новації. Ексклюзив.Саме такими словами можна визначити роботу науково – методичного центру, ov40який активно впроваджує інноваційні технології навчання тавиховання молоді,пріоритетні напрями оновленняосвіти, обмінюються досягненнями на освітянській ниві та єактивним учасникомov41 Міжнароднихта Всеукраїнськихвиставокнавчальних закладів“ Сучасна освіта в Україні “.

За багаторічну інноваційну діяльність по модернізації освіти України наш науково-методичний центр двічі отримав почесне звання «ЛІДЕР СУЧАСНОЇ ОСВІТИ»

Зовнішнє незалежне оцінювання

Найбільш значущою за багато останніх років за масштабами та складністю трансформацією в українській освіті, яка реально забезпечує рівний і справедливий доступ до якісної вищої освіти для всіх без винятку молодих людей,є впровадження незалежного зовнішнього оцінювання випускників, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів.

Щорічно, майже 90% випускників ЗНЗ міста беруть участь у зовнішньому незалежному оцінюванні навчальних досягнень учнів і отримують добрі результати з української мови та літератури, математики та фізики. Практичнодо 90 % випускників одинадцятих класів продовжують навчання у ВНЗ І-ІV рівнів акредитації.

Міська програма «Обдаровані діти»

ov44Успішно працює у місті програма “Обдаровані діти”, яка охоплює всі навчальні заклади міста.ov45Важливим показником роботи з обдарованими дітьми є  результативність виступів наших учнів на обласних предметних олімпіадах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, турнірах та фестивалях. І ці показники покращуються з кожним роком.Стимулом для обдарованих учнів є заснована міським головою Юрієм Івановичем Гержовимстипендія міськоїради.ov46 Кожного року 16 учнів отримують щомісячну стипендію міськоїради. ov47Все це відбувається на   міському святі вшанування обдарованої  молоді «Майбутнє твоє, Вознесенськ!»  Традиційними є свята «Найкращий учень  року», «Свято Наума», «Юний ерудит».

Олімпіади, науково-дослідницькі роботи, Мала академія наук, різні конференції та творчі конкурси – це найцікавіші та найвідповідальніші справи наших учнів.Кращі з кращих, еліта наших шкіл, світлі уми нашої молоді це учні гімназії Война В., Тітомир О., Шуляк В., Кулініч М. та Кулініч А., Кравченко О., Маковей І., ov49Колоскова Я., Чепіженко В., Чудак А., ov48учні ЗОШ№8 Синявська А.,Бєлюженко М., Запорожець В., Корнасюк Є., Івахненко О., Жакобін Д., учні ЗОШ№7 Домбровський В., Багатський О., учні ЗОШ№4 Буковський В. та Василенкова К., учениця ЗОШ№5 Стаценко Л., учень ліцею «Інсайт» Бєловзоров О., учні ЗОШ№10 Кока М., Оленіна Я., Шихмахер Г., Данілічев Д.

Таким чином, в місті створені та реалізуються необхідні умови для ефективного і результативного функціонування та розвитку системи освіти міста, що забезпечують її наступність, координацію діяльності всіх її складових, ефективність управління освітньою системою, підвищення наукового потенціалу сфери освіти міста.

Задайте свое питання