Удосконалюємо навички проведення навчального експерименту на уроках фізики

Важливою умовою якісного навчання фізики є відповідне матеріально-технічне забезпечення. Сучасний кабінет фізики обов’язково має комплектуватися інформаційно-комунікаційним обладнанням, цифровими вимірювальними комплексами, що потребує відповідної підготовки вчителя.

Із метою вдосконалення практичних навичок учителів щодо використання сучасного навчального обладнання кабінету фізики 14 червня 2017 року на базі Баштанської гімназії Баштанської районної ради кафедрою теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено скул-ворк «Удосконалення навичок проведення навчального експерименту з використанням сучасного обладнання кабінету фізики», учасниками якого стали вчителі фізики нашого міста П’янова О.О. (гімназія) та Нагорний Ю.М. (ЗОШ № 8).

Всіх учасників заходу привітала Бєлова О.І., начальник відділу освіти Баштанської райдержадміністрації, яка презентувала досягнення освітян району, а також ознайомила гостей із навчальним закладом.

Клименко Людмила Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО, заслужений працівник освіти України, розкрила методику формування природничо-наукової компетентності учнів засобами навчального експерименту.

Ліскович Олена Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО, ознайомила учасників із сучасними вимогами щодо матеріально-технічного забезпечення кабінету фізики.

У практичній частині заходу вчителі виконували фронтальні лабораторні роботи й експериментальні завдання з використанням нових зразків навчального обладнання. Практикум складався із чотирьох модулів: механіка, молекулярна фізика, електрика та магнетизм, оптика.

На початку кожного модуля Озерова О.Ф., учитель фізики гімназії, учитель-методист, презентувала демонстраційне обладнання з даної теми, надавала поради щодо його використання. Після цього учасники в групах виконували завдання з лабораторним обладнанням, представляли результати своєї роботи, а також обмінювались думками стосовно переваг та недоліків даного приладу, можливостей його вдосконалення.

Усіх учасників вразили досліди, продемонстровані Оксаною Федорівною під час майстер-класу з теми «Ефективне використання можливостей сучасного кабінету фізики на уроках і в позаурочний час».

На завершення для вчителів-практиків було проведено круглий стіл із проблеми «Сучасне навчальне обладнання кабінету фізики – необхідна умова впровадження STEM-освіти в Новій українській школі».

Чехратова Т.А.,

методист з предметів природничо-математичного циклу

Задайте свое питання