Формування ключових компетентностей учнів через впровадження наскрізних змістових ліній

Освіта є невід’ємною частиною суспільства, і в центрі уваги завжди був і буде всебічний розвиток особистості, формування її світогляду, умінь та навичок. Змінюється суспільство — змінюється й освіта. Ми живемо у світі глобалізації, змін та високих технологій, і тому освіта, що десятиріччями складалася з теоретичного підґрунтя, не встигає за надшвидкістю реального життя. Дійсно якісна освіта потребує негайних змін, — освіта, яка буде необхідною учням з практичної точки зору, з метою дати знання, необхідні у житті за межами школи; освіта, що сприятиме реалізації особистісного потенціалу кожного учня. На сучасному етапі освіта це не тільки великий багаж знань та результати тестів, зараз на головний план виходить формування в школярів самовизначення, загального розвитку та формування ключових компетентностей, необхідних сучасній людині для майбутнього успішного життя. Тому, темою засідання міського методичного об’єднання вчителів географії , яке відбулося 28 листопада 2019р на базі Вознесенської гімназії ім. Тараса Шевченка, стало питання «Формування ключових компетентностей учнів через впровадження наскрізних змістових ліній».

Учасники засідання  відвідали урок географії у 8 класі з теми «Рудні та нерудні корисні копалини», вчитель Чебану Н.М. Заслухали самоаналіз  та  висловили свої враження щодо уроку. На наступному етапі засідання вчителі розглянули питання  щодо інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей шляхом впровадження наскрізного навчання. Керівник міського методичного об’єднання Коробченко Г.М. поділилася досвідом реалізації наскрізних змістових ліній на уроках географії в 5-9 класах. Детально зупинилась на реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» та запропонувала практичну роботу «Складання картосхеми просторової організації економіки однієї з європейських країн «Великої сімки».

Учасники засідання  розглянули алгоритм виконання дослідження, групового проєкту, виконали  вправи щодо  формування громадянської відповідальності та соціальної компетентності.

Вчитель ЗОШ № 4 Боброва А.С.  підготувала змістовний та цікавий матеріал щодо реалізації змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» в 10-11 класах.

На наступному етапі засідання вчителі, об’єднавшись у групи, опрацювали питання «Демократична школа та викладання географії». А виконавши графічний тест «Дев’ять крапок» дійшли висновку, що вирішуючи будь яке  питання,  потрібно намагатися мислити нестандартно для отримання дієвого та  гарного результату.

Підводячи підсумок засідання міського методичного об’єднання вчителів  географії, слід відмітити, що для вирішення основних завдань, зокрема реалізації наскрізних змістових ліній, які зазначені в оновленій навчальній програмі з географії вчителю необхідно дослухатися до рекомендацій науковців, колег та виявити власну активну позицію. І як зазначають  Гордон Драйден та Джаннет Вос у своїй книзі «Революція в навчанні» педагогам треба пам’ятати , що сьогодні  змінюються підходи до освіти і  «мистецтво викладання видозмінюється в мистецтво навчати дітей того, як потрібно самостійно вчитися».

Чехратова Т.А., методист МНМЦ

Задайте свое питання