Формування природознавчої компетентності молодших школярів

31 січні 2020 року у Вознесенській ЗОШ № 8 відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів на тему «Сучасні освітні технології. Природознавство».

В теоретичній частині засідання «Методичні орієнтири» вчителі розглянули питання «ТРВЗ-технологія: вчимося розглядати проблеми під різними кутами зору» (Лєготіна Т.Ю., гімназія), «Практичне використання стратегій розвитку критичного мислення в учнів НУШ» (Шраменко Т.О., НВК № 3), «Формування соціальних навичок у грі» (Градовська О.В., ЗОШ № 2), «Усна народна творчість – джерело формування природничих уявлень молодших школярів» (Беззубенко О.А., Новогригорівська ЗОШ).

Світ природи дивовижний і таємничий. Тому відкриття його має стати незабутнім захопливим дійством. Яким інструментарієм для цього може скористатися вчитель?

Цікавими прийомами і формами роботи, що допоможуть спонукати учнів до пізнання законів природи й бережного ставлення до неї, члени творчої групи опановували в ході методичного тренінгу «Як зацікавити дитину вивченням природознавства», який провела для колег вчителька ЗОШ № 8 Лєсовська І.А. У ході роботи педагоги збагачували знання з проблеми використання медіа ресурсів на уроках природознавства та інтегрованого курсу «Я досліджую світ», переглянули тематичне відео з подальшою перевіркою засвоєних знань у формі тестів, для чого було використано електронну програму. Інтерактивні вправи з використанням ляльок-рукавичок, вправи-руханки, вправа-демонстрація «Модель Землі», цікаві досліди з водою, робота в групах по створенню колажу «Планета моєї мрії», творча вправа «Акро-твір «Успіх» сприяли оволодінню учасниками тренінгу сучасними освітніми технологіями та практичними навичками компетентнісного підходу до викладання природознавства у початковій школі, коригуванню погля­дів на процес навчання молодших школярів.

Як стверджував В.О.Сухомлинський, сама по собі природа не розвиває й не виховує. Тільки активна взаємодія з нею здатна виховати найкращі людські якості. Слід прагнути викликати у дітей передусім допитливість, а згодом – стійкий інтерес до природи і на цьому підґрунті – відповідальне ставлення до всього живого, що просить нашої допомоги, захисту й любові.

Сьогодні перед початковою школою стоїть завдання не лише домогтися, щоб діти засвоїли природничі знання, а й могли вільно оперувати ними.       Для цього навчання має бути цікавим, максимально наближеним до життя, орієнтуватися на компетентнісно орієнтований підхід з використанням сучасних освітніх технологій, серед яких: розвиток критичного мислення та креативності, проблемний підхід, впровадження проєктних технологій, застосуванням інноваційних методик, використання інформаційно-комунікаційних засобів тощо.

       А.О. Богдан, методист МНМЦ

Задайте свое питання