Інклюзивна освіта: різні можливості – рівні права

«Надайте кожній людині всі ті права, які б хотіли мати самі»

Роберт Інгерсон.

 

Саме під таким гаслом 16 жовтня в м. Одеса при Академії Неперервної освіти відбувся семінар-тренінг під егідою ізраїльських фахівців. Відкрила семінар психолог психологічної служби при муніципалітеті м. Єрусалим, Ізраїль Наталія Стуканова , яка окреслила тему та мету нашої зустрічі. У ході роботи семінару-тренінгу обговорювались такі питання:

  • філософія інклюзії та система освіти, як частина процесу інтеграції людей з обмеженими можливостями;
  • система переходу на інклюзивну/спеціальну освіту;
  • моделі інклюзії, діагностика та умови успішної інклюзії;
  • диференційований підхід у системі освіти дітей з особливими потребами.

Кожен учасник мав можливість бути не тільки слухачем, але й активно брати участь у обговоренні всіх питань, адже інклюзивна освіта в Ізраїлі суттєво різниться від нашої. Було цікаво співставляти , робити для себе певні висновки та набувати досвіду. Робота була плідною та цікавою. На кожне питання ми отримали відповідь. Виявили переваги інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами, адже такий підхід не розділяє дітей з особливими потребами та їхніх здорових однолітків. Саме інклюзія дає можливість повноцінно спілкуватися,покращити когнітивний, моторний, мовний, соціальний,емоційний розвиток кожної дитини.

Дуже цікавий досвід щодо участі дітей у громадському житті: діти Ізраїлю дуже активні, і цьому питанню держава приділяє велику увагу, вважаючи, що саме це формує самосвідомість особистості. Кожен педагог займається самоосвітою, опановуючи різноманітні педагогічні методики не менше 80 годин на рік у вільний від роботи час. Це дає їм змогу ефективно впливати на розвиток дітей з урахуванням їхньої індивідуальності, а також дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Тренінг зі складання індивідуального плану дитини розпочала педагогічний психолог Психологічної служби мерії Єрусалиму Ольга Цин.

Детально, по кожному розділу розібрали та порівняли ІПР, з яким працюємо ми: розбіжність є ,але суть – одна.

Проаналізувавши та обговоривши проблеми, які є на даний період, всі учасники семінару пришли до висновку, що інклюзивне навчання – це нагальна потреба часу в умовах світових тенденцій соціального захисту дітей з освітніми потребами та курсу України на європейські стандарти, бо сенсом нашого життя є діти. Всі вони повинні бути щасливими, здоровими та впевненими в майбутньому. Так допоможемо їм в цьому!

Нечипорук І.М., директор ІРЦ

Задайте свое питання