Інтеграція освіти – основний принцип реформування освіти

12 лютого 2020 року у Вознесенській ЗОШ № 6 (директор Токарєв Ю.О.) відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів 3-іх класів на тему «Інтегрований урок – ефективна форма організації навчання молодших школярів».

Державним стандартом початкової освіти передбачається одне з найголовніших завдань школи – всебічний розвиток та виховання особистості.

Пошуки шляхів удосконалення системи освіти в початковій школі привели до відродження такого методичного явища як інтеграція навчання. Сьогодні вчителю-початківцю слід так згенерувати свою педагогічну діяльність, щоб максимально розширити уявлення маленького учня про світ, орієнтуючись на індивідуальні особливості кожної дитини.

Методична зустріч пройшла у формі групової роботи, яка включала три тематичні блоки. У першому – теоретичному – блоці розглядалися методичні питання організації інтегрованої освіти, орієнтовані на реалізацію принципів Нової української школи (кер. Богдан Алла Олександрівна, методист МНМЦ). Члени МО обговорювали ключові компетентності, передбачені новим Державним стандартом початкової загальної освіти, активно виконували тренінгові вправи та тестові завдання «Чи готовий я працювати за принципом педагогіки партнерства».

Другий блок – практико-діяльнісний. Ведуча Юдова Вікторія Миколаївна, вчителька ЗОШ № 6, запропонувала учасникам зібрання обговорити переваги традиційного та інтегрованого навчання (вправи «Займи позицію», «Фішбоун»). Педагоги розглянути класифікацію інтегрованих уроків, створили пам’ятку «Інтегроване навчання», виконали практичну роботу з використанням календарного планування для учнів 3-ого класу.

У третій частині заняття Гоменюк Інна Павлівна, вчителька ЗОШ № 6, залучила колег до обговорення конспекту інтегрованого уроку-телепередачі для учнів 3-ого класу на тему «У світі птахів».

Підводячи підсумки роботи, вчителі одностайно вирішили, що актуальність ідеї інтегрованого навчання в тому, що вона є оптимальною для сучасного етапу розвитку школи. Здійснюючи освітній процес, необхідно спиратися не лише на традиційну методику чи перевірені практикою здобутки, а й шукати нові підходи до розв’язання завдань, поставлених сьогоденням.

А.О. Богдан, методист МНМЦ

Задайте свое питання