Кооперативні технології навчання – форма керованої активізації навчального процесу

Серед інтерактивних технологій навчання, що найбільше відповідають меті компетентнісної освіти, особливою популярністю користується технологія кооперативного навчання. Зважаючи на це, 17 грудня 2019 року у Вознесенській ЗОШ № 9 (директор Кричанова А.А.) відбулося засідання міської творчої групи вчителів початкових класів з проблеми «Кооперативне навчання: колективна відповідальність – індивідуальна звітність».

Мета зустрічі – поглибити знання педагогів про сучасні освітні технології, що дають змогу кожному здобувачу освіти стати активним учасником навчального процесу. Щоб досягти поставленої мети, вчитель ЗОШ № 9 Царук К.В. організувала роботу колег у формі навчання у малих групах, що відповідає технології кооперативного навчання.

В ході роботи вчителі розглянули методи командної роботи («Навчаємось разом», метод командної підтримкм індивідуального навчання, «Карусель»), виконували завдання «Займи позицію» (Яким методам навчання ви віддаєте перевагу – інноваційним чи традиційним? Які переваги  та недоліки кооперативного навчання?) та інші.

Джером Брюннер вважає взаємодію основою активного навчання. Там, де необхідна взаємодія, щоб досягти поставлених групових цілей, відбувається процес залучення особистості до навчання, вироблення компетентності, яка необхідна для групи.

Позитивний ефект, що має співробітництво для досягнення важливих результатів, робить кооперативне навчання одним із найбільш цінних інструментів в арсеналі педагога.

       А.О.Богдан, методист МНМЦ

Задайте свое питання