Мотивація, як запорука успішної навчальної діяльності на уроках хімії

Мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації освітнього  процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування мотивації у учнів до навчання  є однією з головних проблем сучасної школи. ЇЇ актуальність обумовлена оновленням змісту навчання, постановою завдань формування у школярів прийомів самостійного набуття знань, пізнавальних інтересів, життєвих компетенцій, активної життєвої позиції, здійснення в єдності ідейно – політичного, трудового, морального виховання учнів тощо. Тому питання «Мотивація, як запорука успішної навчальної діяльності на уроках хімії» стало темою чергового засідання міського творчого об’єднання вчителів хімії, яке відбулося 22 листопада 2019р на базі Вознесенської ЗОШ № 2.

Вчитель вищої категорії ЗОШ № 2 Сидорук Н.Б. провела майстер-клас з теми   «Хімічні зв’язки. Будова речовини». Форма представлення свого досвіду  та підібраний для засідання  матеріал  показали, що впровадження компетентнісного підходу до формування хімічних понять дозволяє посилити змістовну мотивацію вивчення хімії за рахунок розуміння школярами суспільного та особистісного значення хімічних знань; підвищення пізнавального інтересу до предмета; виявлення зв’язку навчального матеріалу з життєвою практикою учнів; використання експериментів з ужиткової хімії, практично зорієнтованих завдань.

Вчителі хімії шкіл міста активно долучилися до виконання різноманітних вправ та тестових завдань. Підводячи підсумок участі у майстер-класі педагоги визначили, що  забезпечення мотивації навчання  на кожному  уроці сприятиме розумінню учнями практичного значення предметів і явищ, які вивчаються; єдність навчального матеріалу та життєвої практики учнів; виявлення нового, несподіваного, важливого у звичному, буденному.

Важливою умовою формування пізнавального інтересу до навчального предмета, внутрішньої мотивації навчання є оптимальний рівень складності матеріалу , його посильність для учнів. Як зробити хімію доступною та цікавою для кожного учня? Однією з цікавих методик викладання хімії  є використання добавленої реальності. Добавлена реальність – це  фактично звичайна реальність, в якій додана цифрова графіка, така як накладені на реальні фізичні об’єкти текстові написи.  Відповідний майстер-клас провела вчитель – методист Вознесенської ЗОШ № 6 Яргункіна О.О. Учасники засідання познайомилися з новими можливостям використання гаджетів на уроках, самі спробували зануритися у середовище змішаної та добавленої реальності.

Підводячи підсумки засідання міського творчого об’єднання вчителів хімії, ми намагалися провести паралелі між сьогоднішньою школою та Новою українською школою з точки зору викладання хімії. Обговорили нові професійні ролі вчителя НУШ. Спільним гаслом нашого засідання стало: «Учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно обов’язково досягне успіху».

          Чехратова Т.А.,  методист МНМЦ

Задайте свое питання