Нетрадиційні форми навчання на уроках фізики і астрономії

Фізика  є однією з базових дисциплін в системі шкільної освіти, але разом з тим вона займає одне з останніх місць у рейтингу серед всіх шкільних предметів за рівнем зацікавленості учнів у їх вивченні. Майже третю частину учнів не цікавить фізика взагалі. І тому зараз на першому місці стоїть питання про пошук нових шляхів розвитку, формування і підвищення пізнавальних інтересів учнів, підвищення ефективності уроків фізики. А зацікавити учнів – це обов’язок кожного вчителя. Ще А. Ейнштейн писав: “…якщо учитель поширює навколо себе подих нудьги, то в такому оточенні все зачахне; зуміє навчити той, хто навчає цікаво”. Саме тому на засіданні міської проблемної групи вчителів фізики та астрономії, яке відбулося 22 лютого 2019р на базі Вознесенського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» № 3,  розглядалося питання «Нетрадиційні форми навчання на уроках фізики і астрономії».

Розпочалося засідання з відвідування відкритого уроку  фізики в 10 класі «Пароутворення  і конденсація. Залежність тиску і густини насиченої пари від температури», вчитель Стогул В.В. Під час обговорення уроку, вчителі фізики наголосили, що сьогодні  необхідно поєднувати традиційні класичні уроки з нестандартними уроками та враховувати сутність пізнавальної активності учнів як психолого-педагогічну проблему. Адже зараз в школі навчаються діти нового покоління. Які їх особливості, як це впливає на організацію освітнього процесу та як їх навчати? Відповіді на ці питання  були представлені в презентації «Які вони – діти покоління Z».

Наступним етапом засідання міської проблемної групи вчителів фізики стала практична частина «Я роблю це так». Вчитель фізики ЗОШ № 2 Димчук Л.В. підготувала цікаві експерименти, які представила колегам. Також учасники засідання  провели  лабораторну роботу «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів» (9кл) та лабораторну роботу «Дослідження руху зв’язаних тіл»(10кл).

Кожен вчитель розуміє, що сьогодні перед школою стоять нові завдання, які приводять до  пошуків нових форм організації навчальної роботи в школі, до нових методів навчання. За словами Верзіліна Н.М. “урок – це сонце, навколо якого, як планети, обертаються всі форми навчальних занять”. Тому саме на уроці вчитель повинен організувати таку діяльність, використати таку форму викладення матеріалу, щоб в учнів виникло здивування, захоплення, бажання його освоїти, зрозуміти, що в свою чергу веде до формування стійкого пізнавального інтересу. Учні будуть любити предмет, вчити його, захоплюватися ним лише тоді, коли їм буде цікаво.

Чехратова Т.А., методист МНМЦ

Задайте свое питання