Нова українська школа: педагогічні реформації сьогодення

У вселюдському житті тільки той народ і бере перемогу,

який має найкращу школу .

Софія Русова

 31 січня 2019 р. на базі Вознесенської гімназії № 1 відбулося засідання міської творчої групи вчителів початкових класів. У заході взяли участь методист з початкового навчання міського НМЦ, керівники шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів шкіл міста, представники адміністрації та педагоги початкової ланки гімназії № 1.

У ході роботи учасники розглядали актуальну тему «Педагогічні реформації сьогодення в реаліях нової української школи».

Мета заняттянадання вчителям методичної підтримки в умовах реформування початкової освіти, підвищення їх кваліфікації з питання організації освітньої діяльності в початкових класах в умовах реалізації ідей Нової української школи.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Щоб сприяти розвиткові творчої діяльності педагогів, формуванню у них комунікативної та соціальної компетентності, робота творчої групи була організована у формі тренінгу «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання», під час якого вчителька гімназії № 1 Лєготіна Т.Ю. запропонувала колегам низку вправ, спрямованих на особистісний і професійний розвиток педагогів: інтелектуальна розминка «Входження в тему», вправи «Школа нашої мрії», «Пазли», «Казковий вернісаж» та інші.

В ході виконання групових інтерактивних вправ, що були підготовлені методистом МНМЦ Богдан А.О., учасники тренінгу поглиблювали розуміння сутності та основних принципів педагогіки партнерства, ознайомилися з можливостями побудови партнерських взаємовідносин у форматі «учень-учитель-батьки», з організацією формального та неформального спілкування з родинами школярів.

Цікаво пройшло навчання з LEGO «Гра по-новому, навчання по-іншому». Вчитель ЗОШ № 8 Лєсовська І.А. познайомила колег з освітнім потенціалом гри з LEGO та методикою компетентісного навчання «Шість цеглинок». Під час практичної роботи вчителі відчули себе дизайнерами вправ з використанням LEGO .

Особливо емоційно відбулися дебати «Нова українська школа: виклик сьогодення» під керівництвом методиста МНМЦ Богдан А.О. та керівника міської творчої групи Можаровської Г.А., під час яких завдання експертних груп («Уряд», «Опозиція», «Експерти») полягало у пошуку відповідей на три питання:

  1. Що за минулий рік стало надбанням освітньої реформи? («плюс»)
  2. Що було зайвим або складним? («мінус»)
  3. Що викликає запитання, на які і досі нема відповідей («?»)

За підсумками роботи серед плюсів учасниками було означено:

  • ранкові зустрічі;
  • нове освітнє середовище, що є комфортним і безпечним;
  • прогрес в особистісному розвитку учнів, які швидко адаптувались до навчання, працюють у групах, вчаться керувати своїми емоціями;
  • особистісно-професійний розвиток педагогів, які отримали більше педагогічної свободи;
  • інтегрований курс «Я досліджую світ»;
  • субвенції Міністерства науки і освіти на підготовку вчителів різних категорій;
  • педагогіка партнерства.

Серед мінусів більшість учасників назвали:

  • велику наповненість класів;
  • запізнення зі створенням освітніх програм;
  • несвоєчасність забезпечення першокласників підручниками та посібниками;
  • несвоєчасність забезпечення експериментальних класів підручниками та посібниками;
  • обмежений термін для вибору підручників для НУШ;
  • повільність змін стереотипів роботи вчителя.

Без відповідей на цей час залишилися такі питання:

  • Чи буде узгоджено принцип наступності між дошкільною і початковою ланками під час підготовки програм?
  • Чому не зменшилося навантаження на першокласників?
  • Яким буде навчально-методичне забезпечення експериментальних класів у 2019-2020 н.р.?

У ході активної взаємодії і практичної роботи в експертних групах члени творчої групи окреслили проблеми й перспективи впровадження завдань нової української школи і підсумували, що новації у філософії освіти спрямовані на те, щоб зробити школу відкритішою, доступнішою, цікавішою;  передбачають зміни у педагогічному мисленні і мотивують педагогів до професійного удосконалення.

А.О.Богдан, методист МНМЦ

Більше фото за посиланням

Задайте свое питання