Особливості підготовки випускників закладів освіти до ЗНО з математики

 Одним із стратегічних напрямів розвитку української освіти на сучасному етапі є національний моніторинг системи освіти, а саме зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень учнів. Тестування – не більш складний іспит, ніж інші. Але оцінювання навчальних досягнень учнів є більш об’єктивним. Зовнішнє незалежне оцінювання з математики проводиться в Україні з 2018року. Структура завдань  лишається практично стабільною протягом цього часу . Отже, можна вже казати про певний досвід, який набули вчителі закладів освіти з підготовки випускників до тестового випробування. Про якість підготовки випускників закладів освіти нашого міста  з математики  свідчать результати:

На обласному рівні показники закладів освіти нашого міста  кращі, але слід зауважити, що Миколаївська область має не найкращий результат серед інших. Тож, питання покращення підготовки випускників до тестування з математики залишається актуальним. Одним із кроків до вирішення зазначеної проблеми  став  міський науково-практичний семінар вчителів математики «Особливості підготовки учнів закладів загальної середньої освіти до ЗНО з математики в 2019р: проблеми та шляхи їх вирішення», який пройшов 14 березня 2019р  на базі Вознесенської гімназії № 1. Дата проведення заходу була тісно пов’язана з математикою, адже 14 березня є Міжнародним днем числа π. Після відкриття семінару учасників запросили на відкритий урок алгебри в 7-Г класі з теми «Функція. Лінійна функція, її графік та властивості», вчитель Замостяник С.Г. Заслухавши самоаналіз уроку, вчителі висловили свої враження та подякували за урок.

На наступному етапі засідання  методист МНМЦ Чехратова Т.А. ознайомила присутніх з результатами  ЗНО з математики у 2016-2018рр, зупинилась на проблемах та окреслила шляхи їх вирішення.

Заступник директора з навчально-виховної роботи гімназії Рибінська Г.М. представила цікавий та змістовний виступ «Особливості підготовки учнів до ДПА – ЗНО з математики: проблеми та шляхи їх вирішення». Учасників семінару ознайомили з досвідом роботи вчителів математики гімназії   щодо підготовки до тестування та представили підготовлені ними рекомендації  щодо організації підготовки учнів – випускників 11-х класів до ЗНО з математики.

Далі розпочала роботу Педагогічна майстерня «Творчі знахідки вчителів математики». Своїми наробками поділилася вчитель ЗОШ № 5 Літвінчук Т.М., а вчитель – методист Романенко С.В. (гімназія)   представила  родзинки своєї роботи щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання.

Всі учасники взяли участь у тренінгу «Професійна компетентність педагога», який пройшов під девізом «Щоб запалити вогонь в очах дитини, самому потрібно горіти». Працюючи в групах, вчителі математики, повторили основні компетентності педагога, адже кожен  розуміє, що компетентність педагога пов’язана з професіоналізмом та визначається рівнем професійної освіти, досвідом, індивідуальними здібностями і якостями, вмотивованим прагненням до неперервної самоосвіти та самовдосконалення, творчим і відповідальним ставленням до справи. Виконуючи вправу «Чарівний глечик», учасники , отримавши аркуші паперу у вигляді краплинок, записали на них основні характеристики компетентного педагога та наповнили ними «чарівний глечик». Потім всі учасники взяли участь у вправі «Оплески» та дружно аплодували позитивним якостям своїх колег: хто працює в школі більше 10 років, хто любить читати художню літературу, хто легко встановлює контакт з дітьми, хто має друзів у колективі, хто має педагогічне звання, хто любить свою роботу. Кожен з учасників семінару вчителів математики має риси та властивості , які є показниками професійної компетентності, і безперечно кожен працівник заслуговує на оплески, особливо ті, хто любить свою роботу і дітей.

На завершення семінару вчителів математики практичний психолог гімназії Семерня Г.Є. провела практичне заняття «Психолого-педагогічний компонент підготовки до ЗНО».

Сподіваємося, що інформація й методичні рекомендації надані учасникам семінару  допоможуть кожному вчителю  добре підготувати випускників  до зовнішнього незалежного оцінювання з математики 2019 року. Адже, кожен педагог розуміє, що головним для нього є не запитання «Як підготувати учнів до ЗНО?», а «Яким чином організувати навчальний процес, щоб забезпечити набуття учнями визначених компетентностей?». Тож, пропонуємо всім колегам вироблену учасниками семінару формулу успішного проходження ЗНО: «систематизовані знання + сформовані предметні компетентності + досвід роботи з тестами».

Чехратова Т.А., методист МНМЦ

Задайте свое питання