Роль членів сім’ї в активізації мовленнєвого спілкування

Важливу роль у формуванні  особистості дитини, зокрема у розвитку її мовлення належить сім’ї. Адже перші слова,перші речення дитина вимовляє у колі близьких людей – матері, батька, бабусі, дідуся. Тому батьки постійно повинні уточнювати та збагачувати, як пасивний, так і активний словниковий запас дітей. Важливо навчити дитину запитувати про значення незрозумілих слів, виразів, послідовно переказувати зміст казок, оповідань, чітко висловлювати свою думку. Тільки за таких умов мовлення буде всебічним і сприятиме гармонійному розвитку дитини. Ми, дорослі, повинні допомогти дитині якомога успішніше оволодіти таким прекрасним даром, як мовлення.  Під час спілкування з дітьми, батькам потрібно дотримуватись деяких правил:

  • В кожній сім’ї дитина повинна чути літературну мову, тому що мова дитини розвивається шляхом наслідування мови людей, які її оточують;
  • Супроводжуйте свої дії словами, але не говоріть у порожнечу- дивіться дитині в очі;
  • Завжди вислуховуйте дитину, відповідайте на всі питання спокійно, неквапливо, чітко, виразно;
  • Ніколи не сюсюкайте з дитиною і не відтворюйте неправильну мову дитини;
  •  Постійно читайте дитині добрі вірші, казки, розповіді, перечитуйте їх декілька разів, діти краще сприймають знайомі тексти;
  • Не вимушуйте дитину вивчати довгі вірші, не перевантажуйте мовним матеріалом;
  • Чітко називайте нові предмети та їх ознаки, спонукайте дитину до обстеження предмету.

Опанування рідної мови, рідного слова починається з раннього дитинства, сім’ї, серед близьких і рідних дитині людей, а вдосконалення триває в дошкільних ,загальноосвітніх  закладах і упродовж  усього життя.

Оволодіння рідною мовою, як засобом пізнання та засобом людського спілкування є найважливішим досягненням дошкільного дитинства.

Не будьте байдужими та пасивними. Намагайтесь об’єктивно оцінювати свою дитину, відзначайте сильні та слабкі  сторони її характеру.

Не соромтеся  звертатися за допомогою до вчителя- логопеда, адже тільки завдяки співпраці  фахівців,  батьків, використанню цікавих і доступних видів роботи у дітей нормалізується процес оволодіння мовленням.     Пам’ятайте, що процес навчання мовлення дитини не може ґрунтуватися на простих однозначних і готових рецептах.  Отже, батьки, від вас залежить майбутнє ваших дітей. Ви маєте набратися терпіння, зацікавити дитину і, таким чином, включити її у цілеспрямовану роботу.

Якщо у Вас виникли питання, будь ласка, звертайтеся за безкоштовною консультацією до фахівців Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Вознесенської міської ради», за адресою вул. Шевченка, 4.

 

    Вчитель-логопед інклюзивно-ресурсного центру Карепін А.Ю

Задайте свое питання