Розвиток музичних здібностей дошкільників

Музичне виховання – це не виховання музиканта,

а, перш за все, виховання людини.

В.О. Сухомлинський

Важко переоцінити вплив музики на людину. Це живе невичерпне джерело натхнення. Зважаючи на це, розвиток музичних здібностей дітей дошкільного віку – одне з головних завдань освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Щоб успішно вирішувати програмові вимоги та ефективно розвивати творчі здібності наймолодших здобувачів освіти, педагоги закладів дошкільної освіти активно використовують надбання сучасної педагогічної науки, співпрацюють з колегами та обмінюються власними досягненнями.

31 березня 2021р. у Вознесенському Центрі професійного розвитку педагогічних працівників проходив методичний практикум для музичних керівників закладів дошкільної освіти з проблеми «Формування творчої особистості дошкільника засобами гри на музичних інструментах».

Методична зустріч проходила у відповідності до принципу від теорії до практики. Консультант Центру А.О.Богдан познайомила учасників з новою редакцією Державного стандарту дошкільної освіти (2021), акцентуючи особливу увагу на завданнях освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва».

Ярмолюк В.І. (КДНЗ №2 «Сонечко») представила колегам яскравий калейдоскоп творчих знахідок з досвіду використання музично-педагогічних технологій для розвитку музичних здібностей дошкільників, серед яких музично-педагогічна система Карла Орфа, ритмопластика та еврітмія Е.Ж.Далькроза, здоров’язбережувальні технології (кольоротерапія, музикотерапія, казкотерапія, ритмотерапія), концепція педагога-музиканта Б.Штрауса «Активне слухання музики», комунікативно-ігрові танці та інші музично-педагогічні технології.

Башаріна І.В. (КДНЗ № 12 «Світлячок») поділилася методичними знахідками щодо організації в дошкільному закладі дитячого оркестру; провела з колегами музичні ігри і вправи на імітацію різних явищ природи з використанням музичних інструментів. Потім учасники зустрічі створили змішаний оркестр і з великим задоволенням виконували музичні композиції.

Федоренко С.В. (КДНЗ №15 «Горобинка») поділилася досвідом використання на музичних заняттях прийомів мнемотехніки як засобу візуалізації навчальної інформації; продемонструвала приклади ефективного втілення мнемотехніки в освітній процес під час опанування дітьми музичною грамотою. Колеги подякували Сабіні Василівні за корисні практичні поради, що сприяють емоційному збагаченню музично-освітньої діяльності з дошкільниками.

Зустріч педагогів проходила на хвилі позитивних емоцій, бо мистецтво ще з давніх часів є невичерпним джерелом краси та натхнення. А завдання кожного педагога – допомогти дитині пізнати і зробити своїм духовним надбанням спадщину рідної культури, залучити дітей до різних видів музичної діяльності, сприяти успішному розвитку їхньої творчої активності, яка є основою фізичного і психологічного здоров’я, доброзичливого ставлення до людей та навколишнього світу.

Інформація та фото проведення практикуме на сторінці ЦПРПП у Фейсбуці

А.О.Богдан, консультант ЦПР ПП

Задайте свое питання