Розвиваємо професійну компетентність вчителів інформатики

Сучасне суспільство, високі темпи науково-технічного процесу, вимагають від учнів високого рівня навчальних досягнень, який дозволяв би їм незалежно від умов конкретної діяльності, вільно й легко перебудовуватися відповідно до зазначених вимог. Це залежить, перш за все, від організації навчального процесу, від застосовуваних форм і методів навчання учнів. На сьогоднішній день як професійна, так і методична підготовка учителя інформатики стала актуальною проблемою. За останні роки поглибилися протиріччя між вимогами як до підготовки учнів, так і до підготовки вчителів. Навчальний процес та методика організації уроку мають будуватися таким чином, аби заохочувати учнів до самостійної творчої діяльності, засвоюючи нові знання та використовувати їх успішно на практиці. Відтепер на уроках інформатики школярі можуть дізнатися, що таке біткоїни та навіщо винайшли 3D-друк. Та разом з тим,  вони повинні опанувати значний за обсягом навчальний матеріал , отримати міцні знання та навички роботи з комп’ютером. Тож, на черговому засіданні міського методичного об’єднання вчителів інформатики, яке відбулося 19 березня 2019р на базі Вознесенської ЗОШ № 10, розглядалося питання «Професійна компетентність педагога та її вплив на результативність навчання». Розпочалося засідання з відвідування відкритого уроку інформатики у 7-му класі  «Створення та виконання алгоритмів із повторенням та розгалуженням у середовищі Scratch», вчитель Варениця О.А. Під час обговорення уроку вчителі дійшли висновку, що оскільки  урок є основною  організаційною формою навчання в школі, то він вносить свій специфічний, властивий лише йому, внесок у складний процес навчання та виховання, сприяє активізації розумової діяльності  учнів та  розвитку творчих здібностей. Отже, завдання вчителя сьогодні – так організувати освітній процес, щоб зростити в дитині закладені природою зерна обдарованості, не змарнувати час і, головне, не обділити увагою кожної без винятку дитини, надати їй можливість проявити себе в різних сферах діяльності.

Саме ці завдання ставить перед вчителями Нова українська школа. Тому майстер-клас «Особливості організації освітнього процесу НУШ», який провела вчитель інформатики ЗОШ № 2 Кийко О.А., розкрив перед вчителями нові грані та можливості організації роботи на уроці. Учасники засідання активно включилися в практичну частину роботи. Провели вправу «Долонька», яка сприяє налаштуванню на роботу, стали учасниками гри «Чарівний пакет», що допомогло їм об’єднатися  в команди, розподілити ролі та підготувати лепбук «Комп’ютерна графіка» ( відповідно до програми з інформатики, 6 кл). Створивши свій лепбук, кожна команда представила його колегам та провела творчий захист. Потім вчителі інформатики окреслили своє відношення до такої форми роботи, як створення лепбуку.

На наступному етапі засідання Терещенко Л.П. як керівник міського методичного об’єднання провела майстер-клас з розв’язування олімпіадних завдань. Всі учасники активно працювали та  опановували нові знання.

Підвищуючи педагогічну майстерність, вчителі прагнуть зробити викладання інформатики цікавим та захоплюючим. Адже сучасних школярів з кожним роком все важче залучати до вивчення навчального матеріалу. Для багатьох підлітків барвисті дрібнички (мобільні телефони, MP3-та CD-плеєри, цифрові фотокамери),  телевізійні програми і відеофільми набагато цінніше навчання та опанування основ наук. Тож, завдання вчителя –  знайти ті стимули, які допомогли б залучити школярів до навчання. Бо як наголошував К.Пекес «Ні в кого не виникає сумніву, що прогрес цивілізації залежить виключно від обдарованих людей».

Чехратова Т.А., методист МНМЦ

Задайте свое питання