Вчителі природознавства опановують сучасні форми візуальної медіакомунікації

Природознавство – це предмет, що вчить дітей любити та поважати природу, а також дозволяє їм ознайомитися з основами астрономії, географії, біології, хімії та, звичайно, фізики. Отже, природознавство готує дітей до вступу в старші класи, коли їм доведеться вивчати нові дисципліни. Це дуже важливий предмет, який відповідає на багато питань дітей в той момент, коли вони пізнають світ. І окрім теоретичної частини дуже важливо закріпити всі набуті знання на практиці.
Як свідчить теорія і практика навчання, дітям, особливо молодшого і середнього шкільного віку, притаманна властивість сприймати навколишній світ шляхом активного спостереження, особливо у тих випадках, коли їхня увага та спрямованість психіки піддаються впливові з боку зорової наочності. Сучасна молодь набагато краще засвоює візуальну інформацію, ніж вербальну. Зрозуміти текст телевізійної картинки або рекламного щита учням простіше, ніж розповідь учителя або текст підручника. І тому для дітей, особливо п’ятикласників, стає більш ефективною формою отримання інформації, ніж традиційний підручник або книга, комікс. Тому на засіданні динамічної групи вчителів природознавства, яке відбулося 18 жовтня 2018р на базі Вознесенської гімназії № 1, розглядалося питання «Навчальні комікси як сучасна форма візуальної медіакомунікації». Досвідом роботи з даного питання поділилася вчитель хімії та біології, вчитель-методист Вознесенської ЗОШ № 6 Яргункіна О.О. Під керівництвом досвідченого колеги вчителі природознавства обговорювали можливі варіанти організації роботи учнів над коміксами, аналізували вже готові та виконали практичне креативне завдання зі створення власних коміксів.
Слід підкреслити, що методика використання коміксів розрахована на ігрові, рольові можливості педагогічного процесу. Використання коміксів значно активізує інтелектуальну активність школярів за рахунок збільшення ролі асоціацій у розумовій діяльності. При цьому акцент у пізнавальному процесі переноситься з пасивного на активне сприйняття навчального матеріалу.
Цікаву форму роботи для проведення підсумкового уроку з теми «Планета Земля як середовище життя організмів» запропонувала вчитель біології Вознесенської ЗОШ № 7 Кагадій О.О. Всі учасники засідання активно долучилися до проведення майстер-класу, об’єднавшись у три групи.
Вчителі природознавства мали змогу переконатися, що подібні форми роботи з узагальнення матеріалу розвивають критичне мислення школярів, навички групової та пошукової діяльності на уроці, творчі здібності, а також формують науковий світогляд, виховують сумлінність та наполегливість при виконанні завдань, командний дух, любов до знань.

Чехратова Т.А., методист  МНМЦ

Задайте свое питання