Відбувся активний обмін досвідом щодо підвищення мовно-літературної культури школярів

Одним із ключових компонентів формули Нової української школи є  умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно, адже курс розвитку сучасного освітнього процесу в напрямі формування компетентностей зумовлює й переорієнтацію основних підходів до організації навчання дітей. З метою створення умов для удосконалення професійної майстерності, обміну кращим педагогічним досвідом, згідно із планом роботи МНМЦ 14 листопада 2018 р. на базі НВК №3 відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів української мови і літератури з теми «Інноваційні аспекти підвищення мовно-літературної культури та грамотності школярів».

Порядок денний засідання був досить насиченим, адже перед учителями-філологами стоїть надзвичайно важливе завдання – сформувати в учнів одну із першорядних компетентностей Нової української школи – вміння спілкуватися державною мовою, а отже навчити їх грамотно висловлювати свої думки, почуття, тлумачити різноманітні події та факти, сформувати здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ у всіх сферах життєдіяльності.

З метою обміну досвідом щодо формування грамотності школярів, забезпечення поступової їх підготовки до складання ДПА та ЗНО у старшій школі майстер-клас та практикум із теми «Алгоритм узагальнення та повторення  окремих тем з української мови» провели вчителі-мовники НВК №3 Бондар О.В. та Гінкул Г.Р., у ході якого довели доцільність використання яскравої наочності, інтерактивних вправ, ігрових елементів для підвищення мотивації навчання мові учнів різних вікових категорій.

Цікаву інформаційну сторінку з літературного краєзнавства «Творчість О.Сизоненка» представила колегам учитель ЗОШ №10 Шугаєва Т.О., яка була учасницею обласних педагогічних читань «Літературна орбіта Олександра Сизоненка». Наводячи цікаві факти з біографії письменника, Тетяна Олегівна показала наскільки уроки літератури рідного краю допомагають учням усвідомити тісний зв’язок літератури із сучасністю, підвищити інтерес до читання.

Актуальним для всіх учасників зібрання був майстер-клас «Скрайбінг як сучасна форма візуалізації на уроках літератури», який провів учитель зарубіжної літератури НВК №3 Недавній В.М., адже сформувати читацькі інтереси сучасних учнів, звичайно, надзвичайно важко без використання інформаційно-комунікаційних технологій, що оживляє книгу, наповнює її барвами й звуками, зв’язує з дійсністю.

В ході вироблення методичних рекомендацій щодо стратегії підвищення мовно-літературної культури та грамотності школярів усі учасники зібрання виявили глибоке переконання у необхідності зміни орієнтирів сучасної освітньої діяльності, що передбачає застосування інноваційних форм та методів навчання, спрямованих на формування компетентного громадянина, що використовує мову як інструмент для здобуття нових знань та вмінь, необхідних у ХХІ столітті.

Шишкіна О.І., методист МНМЦ

Більше фото за посиланням

Задайте свое питання