Використання інноваційних засобів викладання хімії для розвитку предметної компетентності учнів

Сучасний період розвитку суспільства потребує якісно нового  рівня освіти. З активним розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, активно розвивається й освіта. Головним завданням педагога є вибір різноманітних  прийомів, форм і засобів представлення навчального матеріалу. Адже головне – зацікавити учня, змусити його самостійно досліджувати певну галузь та  вивчати для себе щось нове. Для того, щоб краще і цікавіше донести до учнів навчальний матеріал, педагоги використовують різноманітні технології. Тому на засіданні міського творчого об’єднання вчителів хімії, яке відбулося 03.12.2018р на базі Вознесенської ЗОШ № 7, розглядалося питання «Використання інноваційних засобів викладання хімії для розвитку предметної  компетентності учнів».

Учасники засідання міського методичного угруповання відвідали відкритий урок  у 8 класі з теми «Будова твердих речовин. Кристалічні гратки. Залежність фізичних речовин від типів кристалічних граток», вчитель Туркоман Н.І.

Сьогодні ми є свідками того, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому перед педагогами стоїть завдання  перейти від школи, яка дає суму знань, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати. Тож, учасники засідання переглянули презентацію «Концептуальні засади реформування середньої освіти:  «Нова українська школа»  та  виконали вправу «Знайди помилку» на знання основних компетентностей, які ми маємо розвивати.

Вчитель хімії ЗОШ № 10 Барташук І.О., враховуючи потреби сьогодення та те, що з кожним днем потік інформації  зростає,  зупинилася на необхідності максимально оптимізувати і структурувати новий навчальний матеріал. Це зробить його більш наочним і зрозумілішим. Саме ці завдання покликані вирішувати ментальні карти. Вони допомагають учням швидше запам’ятовувати матеріал, розвивати візуальне мислення, легко відтворювати великий об’єм інформації та одержувати компетенції для життя в інформаційному суспільстві.

Найцікавішою була практична частина засідання міського творчого об’єднання вчителів хімії – це створення ментальної карти. Вчителі об’єдналися в дві групи. Перша група підготувала та презентувала ментальну карту з теми «Вода», а друга – з теми «Альдегіди». Виконуючи завдання, педагоги ще раз переконалися, що одним із найцікавіших способів подачі навчального матеріалу , а також систематизації самостійної роботи учня є  ментальні карти. Учні вчаться бути активними у прийнятті рішень, оволодівають комунікативними навичками, навчаються вмінням здобувати, критично осмислювати та використовувати  різноманітну інформацію,вчаться раціональної продуктивної та творчої діяльності.

Досвід роботи вчителів хімії нашого міста доводить, що завдяки впроваджуванню новітніх технологій  навчання підвищується інтерес до вивчення хімії, формуються предметні та життєві компетентності. Але слід зазначити, що у кожного вчителя складається власна технологія навчання й виховання, в основі  якої можуть бути елементи різних педагогічних і освітніх технологій. Ще В. О. Сухомлинський вказував:«Найкраща, найтонша методика дійова лише тоді,  коли є жива  індивідуальність педагога, коли в загальне він вносить щось своє, глибоко продумане»

Чехратова Т.А., методист МНМЦ

Задайте свое питання