Вивчаємо інновації в сучасній географічній освіті

Талант народжує натхнення, але натхненням керує майстерність

Еліза Ожешко

 Урок був і залишається основною формою оволодіння знань учнями. Провести урок сьогодні стає все складніше. Сучасний учень став іншим – він багато знає: це він бачив, це він чув, про це він читав…Учень отримує величезний потік інформації поза школою. Цю інформацію він не завжди може осмислити, перевести у послідовну систему знань. У наслідок цього інтерес до навчання  в учнів знизився. Стає все складніше  керувати їхньою навчальною діяльністю, процесом формування знань та вмінь. Перед вчителем стоїть завдання: зробити так, щоб навчання було не примусовим, щоб воно диктувалося внутрішніми потребами та бажаннями учитися, оволодівати новими знаннями. Найкоротший шлях до знань лежить через пізнавальну і самостійну активність учнів у навчальному процесі, через їхню продуктивну діяльність. «безпосередній інтерес – великий рушій, єдиний, який бачить правильно й далеко», – так писав Жан-Жак Руссо. Останнім часом упевненим кроком прийшли у наші уроки інноваційні технології. Тож, питання «Інновації в сучасній українській школі» стало  темою  засідання міського методичного об’єднання вчителів географії, яке відбулося 21 березня 2019р на базі Вознесенської ЗОШ № 5.

Вчитель географії ЗОШ № 5 Антоненко Н.П. підготувала змістовний майстер-клас з теми засідання. Спочатку вчителі виконали вправу «Кошик ідей»,  повторили терміни, форми та методи відповідно до теми, а потім висловили свої передбачення. Учасники засідання, об’єднавшись у дві групи, крок за кроком опановували створення ментальних карт. Перший крок – теоретичний «Розкажи і я дізнаюсь», другий – «Покажи –  і я запам’ятаю», де вчителям були представлені роботи учнів з різних тем географії. Третій крок – практичний –  «Дай спробувати – і я зрозумію», це створення ментальної карти з теми «Погода». Після  виконання завдання кожна група представила свою роботу та прокоментувала її. Цікава форма роботи сподобалася всім учасникам засідання.

Вчитель географії НВК № 3 Баркар Т.Г. детально зупинилася на питанні «Сучасний урок. Проектні та  інтерактивні технології». Вчителі активно включилися в наступний етап роботи: пошук оригінальних та   нестандартних форм роботи на уроці.  Адже кожен педагог розуміє, що широке використання інновацій – необхідний елемент зацікавленості учнів предметом. Крім того, прямим продуктом інновацій є: нові навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні. «Побічним» же продуктом інновацій є: зростання педагогічної майстерності вчителя, рівня його культури, мислення, світогляду.

Розглянули учасники засідання і питання «Нові ролі вчителя НУШ». Спочатку вони створили словесний портрет вчителя Нової української школи, а потім детально розглянули нові ролі вчителя – тьютора, фасилітатора, коуча та модератора.  Кожен вчитель має відповідні риси  та властивості. А це є показником  професійної компетентності.  В практичній частині  учасники засідання створили «Трикутник партнерства» : діти , батьки та вчителі. І захистили підготовлені проекти.

Вчителі географії працювали з великою зацікавленістю, адже професійна діяльність, робота є частиною життя кожного з них. А успіх у роботі є складовою учительського життя. І як сказав Михайло Остроградський «…Хороші вчителі створюють хороших учнів». А використання інноваційних технологій – це та перспектива, яка дає змогу виявити здібності кожного учня, зацікавити предметом, реалізувати ідею співпраці вчителя і учня.

Чехратова Т.А., методист МНМЦ

Задайте свое питання