Формувальне оцінювання –  сучасний інструмент підвищення якості навчання

Молодші школярі мають особливість сприймати шкільну оцінку як оцінювання себе, а негативну оцінку розуміють як вияв негативного ставлення до себе з боку вчителя.

Щоб вирішити проблему оцінювання в сучасній школі, про те, як зробити дитину не об’єктом, а співучасником власної оцінки та навчити самостійно оцінювати свої досягнення, 17 листопада 2021 року вчителі 2-их класів ЗЗСО міста взяли участь у методичному тренінгу «Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання».

Мета зустрічі поглибити знання вчителів про інструменти і техніки формувального оцінювання, які використовуються для вимірювання навчальних досягнень учнів.

Учасники визначили коло існуючих проблем при оцінюванні навчальних досягнень учнів, обговорили ознаки формувального оцінювання, обмінялися досвідом використання різноманітних технік оцінювання, які відзначають прогрес дитини, сприяють формуванню в учнів впевненості у собі, дають змогу підтримувати її навчальний поступ, опираючись на дані відстеження особистісного розвитку та набуття дітьми навчального досвіду і компетентностей.

Модератор тренінгу А.О.Богдан, консультант Центру ПРПП, залучила педагогів до дискусії про переваги та недоліки формувального оцінювання, враховуючи досвід впровадження його в Новій українській школі з 2018 року.

Вчителі Малюженко Л.О., Царук К.В., Нестеренко О.О. (ЗЗСО І-ІІІст. №7, №8) запропонували колегам виконати цікаві інтерактивні вправи та завдання з використанням інструментів формувального оцінювання, серед яких: «Історія для роздумів», «Інтерв’ю», «Пізнай себе», «Оцінюємо без оцінок», «Мозковий штурм», «Асоціації» тощо.

Зустріч пройшла на хвилі позитивних емоцій від колективної взаємодії та співпраці. Вчителі відзначили, що участь у методичному заході сприяла збагаченню їх практичного досвіду про засоби оцінювання навчальних досягнень учнів, методи їх використання, про шляхи створення і підтримки позитивного «оціночного клімату» в класі та розвитку позитивного навчання.

 

А.О.Богдан, консультант ЦПРПП

Задайте свое питання