Формування ключових компетентностей учнів засобами біоадекватних методик у процесі викладання української та зарубіжної літератур

Реальна дієвість Нової української школи залежить від кожного конкретного педагога: його знань, умінь, компетенцій, розуміння стратегічних цілей діяльності та наявності дієвого інструментарію для практичної реалізації поставлених завдань. З метою створення умов для обміну досвідом із питання застосування педагогами інноваційних форм та методів роботи, що спрямовані на удосконалення освітнього процесу, підвищення рівня літературної освіти, у рамках роботи опорної школи «Формування ноосферної свідомості учнів в умовах полікультурної школи» 30 жовтня 2018 року на базі Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ст. №10 відбувся семінар-практикум з теми «Формування ключових компетентностей учнів засобами біоадекватних методик у процесі викладання української та зарубіжної літератур» для заступників директорів з НВР за фахом філологів, учителів української та зарубіжної літератур.

Програма семінару була досить насиченою і складалася із чотирьох модулів: організаційно-презентаційного, мотиваційно-інформаційного, практико-орієнтованого та рефлексійного.

Під час організаційно-презентаційного модуля директор ЗОШ №10 Терзілова Л.М. ознайомили присутніх із системою роботи педколективу з питання формування ноосферної свідомості школярів, зосередила увагу учасників на основних положеннях Концепції ноосферної освіти, принципах та сутності біоадекватних методик.

Для підвищення мотивації педагогів до інноваційної діяльності  Павлова Н.П., учитель зарубіжної літератури, провела ділову гру «Успішний учитель – щасливий учень», під час якої визначалися шляхи успішності, вирішувалися ситуативні завдання.

У ході мотиваційно-інформаційного модуля заступник директора з НВР Базан А.І. детально розкрила поняття «ейдетика» як засіб формування ноосферної свідомості людини та надала корисні поради, як покращити пам’ять учнів, розвивати образне мислення, уяву, інтуїцію засобами ноосферної освіти. Як гармонізувати роботу мозку, застосовуючи біоадекватні методики, під час майстер-класу в інтерактивній формі показала заступник директора з НВР Лапаєва І.М.

Після короткої перерви, під час практико-орієнтованого модуля учасники семінару взяли участь в «аукціоні ідей» з теми, над якою працює міське методичне об’єднання вчителів зарубіжної літератури – «Види візуалізації. Використання інфографіки на уроках літератури». Змістовним був виступ керівника ММО вчителів зарубіжної літератури, автора педагогічного воркшопу для вчителів-філологів, учителя Вознесенської ЗОШ №8 Щупак І.В., яка яскраво продемонструвала переваги інфографіки як ефективного засобу обробки та представлення інформації. Гортаючи сторінки нового підручника із зарубіжної літератури для 10 класу, Ірина Василівна переконливо довела необхідність застосування різних видів візуалізації інформації для досягнення результату навчання – формування компетентного читача.

Цікаві приклади інфографіки для застосування на уроках літератури навела вчитель ЗОШ №5 Башара К.О. Досвідом використання методів мнемотехніки поділилася заступник директора з НВР гімназії №1 Калініченко І.А. Молода вчителька зарубіжної літератури ЗОШ №10 Терзі Н.І. представила виступ з теми «Інфографіка в контексті ноосферної освіти». Керівник опорної школи з використання ІКТ, учитель ліцею «Інсайт» Грижимайло О.М. розповіла про свою практику використання цього методу для економії часу на вивчення творів, таких як, наприклад «Майстер і Маргарита» М.Булгакова.

Найактивніші учасники «Аукціону ідей» Щупак І.В., Грудненко І.Г., Башара К.О., Варзар Г.І., Калініченко І.А., Ратушна Т.В., Грижимайло О.М. отримали Сертифікати.

Для набуття учасниками семінару практичних навичок зі створення авторської інфографіки за творами, що вивчаються за програмою 10 класу , був проведений майстер-клас у групах: Шугаєвою Т.О. та Терещенко Л.П. – для вчителів української літератури, Терзі Н.І. та Вареницею О.А. – для вителів зарубіжної літератури.

Співпраця колег, активний обмін досвідом, вироблення методичних рекомендацій – все було спрямоване на підвищення фахової майстерності педагога, його інноваційної культури, адже для досягнення успіху сьогодні необхідно йти в ногу із часом і, навіть, на випередження, аби бути компетентним, конкурентоспроможним, бути справжнім партнером у навчанні учнів-представників нового покоління епохи суцільної інформатизації та інновацій у всіх сферах життєдіяльності.

Семінар з ноосферної освіти – свідчення того, що сьогодні освітяни можуть стати лідерами переходу до ноосферного суспільства, де всі проблеми сучасності вирішуються з позицій цілісного мислення, високої духовності, моральності, гармонії з природою й з собою.

Шишкіна О.І., методист МНМЦ

Більше фото за посиланням

Задайте свое питання