Формування музичної культури дітей дошкільного віку

Музика має велику силу емоційного впливу на людину, формує смаки, розвиває емоційну чутливість, виховує такі якості особистості, як: доброта, повага, вміння співчувати.

Педагоги-практики наголошують, що музичне виховання слід починати в дошкільному віці, так як долучаючись до культурної музичної спадщини, дитина пізнає еталони краси та цінний культурний досвід поколінь.

20 січня 2022 року у Центрі професійного розвитку педагогічних працівників відбувся майстер-клас для музичних керівників закладів дошкільної освіти з досвіду впровадження сучасних та традиційних педагогічних технологій у музичному вихованні дошкільників.

Зустріч розпочалася із вправи «Думки вголос», в ході якої учасники обговорювали ефективність відомих технологій музичного виховання дітей. Щоб збагатити методичну скарбницю педагогів, модератор заходу А.О.Богдан презентувала учасникам сучасні методики музичного виховання в контексті інноваційного підходу, наголосивши, що однією з інноваційних технологій в музичному вихованні є теорія вирішення винахідницьких завдань (ТРВЗ), мета якої – розвинути у дошкільнят винахідницьку кмітливість, творчу уяву, фантазію та мислення; сприяти прояву естетичних почуттів та бажанню спілкуватися з музикою.

Музичний керівник ЗДО № 14 «Дзвіночок» Кутузова С.В. підготувала для колег відеозапис ігрового свята «Осінній бал» з використанням сучасних технологій для розвитку музично-творчих здібностей дошкільників: активне слухання музики за концепцією Батії Штраус, «Паперовий оркестр»(активне ритмо-слухання), кришталевий оркестр (Saro «Пори року. Осінь»), ігрові завдання на засвоєння складно-координаційних рухів, слухання казки за методикою Л.Б.Фесюкової, комунікативний ігро-танок «Подружись», музично-пластична імпровізація «Осінні квіти», ритмотерапія за системою Карла Орфа.

Учасники майстер-класу з великим задоволенням стали акторами театру тантамарески, в якому стали героями авторської казки «Сучасна Ріпка».

Гринник А.В. (ЗДО № 4 «Золотий ключик») запропонувала колегам виконати музичні композиції з використанням клавесів. Така ігрова технологія спрямована на розвиток у дітей відчуття ритму, як засобу розвитку музичних здібностей.

Ярмолюк В.І. (ЗДО № 2 «Сонечко») поділилася досвідом впровадження техніки «Body Percussion» у ритмічному вихованні дошкільнят. Ця техніка допомагає дитині не просто почути, а відчути ритм усім тілом. «Body Percussion» – мистецтво грати музику без використання інструментів, яке здатне розвивати почуття ритму у дітей, формувати навички слухання та взаємодії в ансамблі через ритмічні композиції.

Підбиваючи підсумки майстер-класу, учасники відзначили, що завдання дошкільної освіти зосереджуються навколо ДИТИНИ, розкриття її індивідуальності і неповторності, а формування музичної культури є предметом педагогічної діяльності кожного музичного керівника.

А.О.Богдан, консультант ЦПРПП

Задайте свое питання