Концепцією Нової української школи передбачено певні кроки для забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти, серед яких особливе значення має мовна підготовка вихованців. Діти повинні прийти до школи з добре розвиненою мовою.
З метою презентації ефективних технологій навчання старших дошкільників грамоті 06 лютого 2020 року у Вознесенському закладі дошкільної освіти № 6 «Любисток» (керівник Мельничук Т.П.) відбулося засідання міського МО вихователів старших груп на тему «Розвиток мовлення дошкільників: інтегрований підхід».
Засідання проходило у формі методичного практикуму, який був спрямований на вирішення ряду завдань:
– надати педагогам методичні рекомендації щодо змісту роботи по ознайомленню старших дошкільників з елементарними граматичними узагальненнями;
– показати учасникам практикуму ефективність використання ігрових та ІКТ-технологій, сучасних методичних прийомів і завдань на заняттях з розвитку мовлення;
– формувати індивідуальний стиль творчої педагогічної діяльності кожного члена методичного угруповання.
Методист МНМЦ А.О.Богдан запропонувала учасникам обговорити проблему «Дитячий садок – початкова школа: які кроки необхідно здійснити, щоб забезпечити наступність?» Вихователь ЗДО №11 «Веселка» Ткаченко А.А. залучила колег до практичного виконання завдань програми «Дитина» (розділ «Мовлення дитини»). Кузьменко І.М. (Новогригорівський ЗДО «Оленка») познайомила присутніх з навчально-методичними матеріалами, що сприяють розвитку образного мовлення, комунікативних здібностей та самостійної мовної творчості дошкільників. Вчитель-логопед ЗДО № 14 «Дзвіночок» Крайничук І.А. надала практичні поради для виявлення рівня мовленнєвого розвитку старших дошкільників. Солодовніченко В.І. (ЗДО №12 «Світлячок») підготувала добірку жартівливих літературних творів, які допомагають формувати у дітей почуття гумору.
Вихователь ЗДО № 6 «Любисток» Кандибаєва Н.А. з вихованцями старшої групи запросили гостей на комплексне заняття з навчання грамоти, під час якого яскраво продемонстрували, що на етапі передшкільної освіти ігрові методи, комунікація і дитяча творчість в усіх її проявах мають бути основними елементами освітнього процесу.
Підбиваючи підсумки методичної зустрічі, педагоги одностайно схвалили:
– чітко організувати роботу з розвитку мовлення можливо тільки в тому випадку, якщо вихователь добре знає стан мовного розвитку всіх дітей групи. Це допомагає правильно планувати діяльність та коригувати заняття в залежності від міцності оволодіння дітьми навчальним матеріалом;
– оволодіння дошкільниками різними видами діяльності поступово приводить їх до готовності самостійно виконувати цілеспрямовані дії, свідомо дотримуватися правил та інструкцій, заздалегідь планувати свої дії;
– ігрові методи навчання, комунікаційні вправи і дитяча творчість в усіх її проявах мають бути основними елементами освітнього процесу адже розвиток дитини відбувається не лише шляхом накопичення знань, набутих у результаті організованих занять, а передусім шляхом оволодіння різними видами людської діяльності.
Більше фото на сторінці МНМЦ у Фейсбуці
А.О.Богдан, методист МНМЦ
Задайте свое питання
Ви повинні бути зареестровані щоб задати питання. Авторизуватися