Не чекайте, що ваша дитина буде такою, як ви,
або такою, як ви хочете.
Допоможіть їй стати не вами, а собою.
В. О. Сухомлинський
Головною метою соціального розвитку сучасного суспільства є повага до людського розмаїття, встановлення принципів солідарності та безпеки, що забезпечує захист та повну інтеграцію у соціумі усіх верств населення, в тому числі й осіб з обмеженими можливостями здоров’я.
В основу інтеграції закладено принцип доступності та дотримання прав людини щодо рівного доступу до здобуття якісної освіти.
На жаль, кількість дітей-інвалідів в Україні щорічно зростає. Останнім часом міжнародна спільнота запропонувала використовувати для дітей з порушеннями психофізичного розвитку термін «діти з особливими освітніми потребами», це стосується дітей до 18 років. Загальноприйнятий термін – «діти з особливими освітніми потребами» (ООП) робить наголос на необхідності забезпечення додаткової підтримки дітей, які мають певні особливості розвитку.
Залежно від типу порушення виокремлюють такі категорії дітей з ООП:
- з порушенням слуху;
- з порушенням зору;
- з порушенням інтелекту;
- з мовленнєвими порушеннями;
- з порушенням опорно-рухового апарату;
- з емоційно-вольовими порушеннями та розладами аутистичного спектру;
- комплексним порушенням психофізіологічного розвитку (сліпоглухонімі, ДЦП з розумовою відсталістю);
- з хронічними соматичними захворюваннями;
- з психоневрологічними захворюваннями.
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр Вознесенської міської ради» (ІРЦ) був створений саме з метою забезпечення права дітей з ООП віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
ІРЦ та Вознесенський міський центр дитячої та юнацької творчості (керівник Рощина Н.О.) уклали угоду про співпрацю, що дає можливість дітям з особливими освітніми потребами відвідувати гуртки, що має вагоме значення у формуванні творчих здібностей кожної дитини, а саме:
- шаховий гурток (керівник Мочурад М.Ф.). Інтелектуальна гра «Шахи» неймовірно корисна, і багатогранність її впливу на дитину дуже важко переоцінити. І справа не тільки в розвитку логічного мислення. Граючи в шахи, ваша дитина вчиться:
-приймати власні рішення і відповідати за них (інакше вона програє або втратить чергову важливу фігуру);
– з усіх варіантів можливих дій вибирати найбільш вигідне і правильне рішення;
– допомагає оживляти і розвивати уяву, а також впорядковувати думки і знання;
– приймати екстрені рішення, не впадаючи в паніку, тощо.
- Гурток основ хореографії «Танцювальна мозаїка» ( керівник Поборцева М.В.). Танцювальні заняття допомагають виробити природну грацію рухів, спритність, гнучкість, координацію, пластичність, а також вміння висловлювати почуття і емоції. Під час проведення занять діти навчаються правильно сприймати і відчувати музику. Танці, до того ж, сприяють розвитку фантазії дітей і здатності до імпровізації. Саме тому діткам з ООП дуже корисно відвідувати такий гурток.
- Вокальний гурток (керівник Мар’янкіна Л.І.) також викликає велику зацікавленість дітей. Під впливом співу розвивається й зміцнюється дихальна, серцево-судинна, травна й нервова системи, що в подальшому позитивно позначається на підтримці життєвих функцій, зокрема пов’язаних з мускулатурою тіла.
Дуже цікаво проходять заняття з вивчення англійської мови (вчитель-волонтер Гержова І.Ю.). Іноземна мова не тільки швидше і легше засвоюється в дитячому віці, а й сприяє розумовому розвитку дитини, покращує пам’ять і реакцію.
За підтримки місцевої влади укладено угоду про співпрацю з фізкультурно-оздоровчим комплексом «Водограй», де діти з ООП з 13.00 до 15.00 зможуть відвідувати басейн, адже плавання – це найбільш безпечний вид фізичної активності. Крім того, під час плавання зміцнюється імунна система, діти рідше хворіють, укріплюється опорно-руховий апарат, покращується осанка і координація рухів, виробляється витривалість, гнучкість, покращується робота серцево-судинної системи, обмінні процеси, розвивається дихальна система, підвищується загальний тонус організму, з’являється апетит, нормалізується режим сну, зникає стрес, агресія, гіперактивність.
Такими засобами, організовуючи роботу ІРЦ, ми намагаємось виховувати тонку і чутливу душу дитини, щоб вона побачила незвичайне в звичайному, можливе в неможливому.
Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, фантазії, творчості і ми до цього прагнемо.
Нечипорук І.М., директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Вознесенської міської ради»
Задайте свое питання
Ви повинні бути зареестровані щоб задати питання. Авторизуватися