Структура і особливості STEM - уроку

Сьогодні у світі спостерігається стрімкий  та інтенсивний розвиток практично всіх сфер людського життя. Особливо помітними є досягнення в галузі комп’ютерних технологій, ІТ, нанотехнологій, робототехніки. Здобуття сучасних професій потребує всебічної підготовки й отримання знань із різних освітніх областей природничих наук, інженерії, технологій і програмування, напрямів, які охоплює STEM-освіта.

Одним із найважливіших завдань упровадження STEM-принципів в освітній процес є підготовка вчителя. Педагог повинен усвідомити та пропустити через себе всю сутність STEM-освіти, опанувати методику використання STEM-технологій та STEM–уроків в освітньому процесі, здійснювати моніторинг якості освіти, упроваджувати міжпредметну інтеграцію з використанням інноваційних технологій, використовувати нові форми, засоби, прийоми та методи викладання навчального матеріалу, формуючи в учнів новий стиль мислення та навички самостійного здобуття компетентностей. Для того, щоб вчитель впевнено  володів інформацією та отримав практичні навички проведення STEM–уроків, 11 лютого 2022 р на базі Вознесенської ЗОШ№ 8 відбувся навчально-методичний сертифікований захід «Структура та особливості STEM – уроку».

Організатори заходу, консультант ЦПРПП Чехратова Т.А. та вчитель біології Вознесенської гімназії ім. Т.Шевченка Горбачова Л.В., запросили учасників до творчої майстерні. Працюючи в групах, вчителі біології провели міні-досліди за допомогою створених ними моделей та переглянули на платформі Mozaik.3D  відповідні процеси.

Ми живемо в світі , який не розбитий на дисципліни, а включає в себе прояви кількох областей науки. Переконатися в цьому можна на  STEM–уроці. А як же створити змістовний урок STEM?Над цим питанням працювали всі учасники зібрання, вирішуючи конкретне проблемне питання «Як зробити шкільний двір привабливим?». Адже щоб розробити цікавий STEM – урок, потрібно сформулювати реалістичне проблемне питання і викликати інтерес учнів. Із всіх відповідей було обрано найкращий варіант – створення клумби для квітів на подвір’ї школи. Опрацювавши структуру уроку, вчителі спроєктували  STEM – урок.

На наступному етапі  учасники зібрання  взяли участь у запропонованому  STEM – уроці з теми «Вода». Педагоги ,повторивши та узагальнивши знання про воду,провели декілька досліджень щодо властивостей води та представили їх своїм колегам. Міні-досліди захопили всіх учасників – вчителів біології. Тож, ми розуміємо наскільки цікавим буде відповідний урок для учнів.

Проведене навчання показало, що STEM – урок дає можливість розглянути проблему з точки зору різних наук. Дитина вчиться відразу підходити до проблеми глобально, немає «плагіату» – є використання досвіду інших, немає пригнічувального авторитету вчителя, учень відразу бачить правдивість чи неправдивість теоретичних тверджень. І як результат – дитина починає зацікавлено вчитись.

Чехратова Т.А.,

консультант з предметів природничо-математичного циклу

Задайте свое питання