Сучасні освітні технології. Інтегрована освіта

З метою вдосконалення професійної компетентності педагогів початкових класів 23 березня 2021р. в Центрі професійного розвитку педагогічних працівників відбулася методична зустріч вчителів 2-их класів закладів загальної середньої освіти, на якій розглядалася проблема «Формування комунікативних умінь молодших школярів на інтегрованих уроках». 

Актуальність інтегрованого навчання полягає в тому, що воно є оптимальним для розвитку сучасної української школи, адже на даному етапі є значне зростання обсягу необхідної інформації та зменшення часу, відведеного для її засвоєння. Тому в Україні принцип інтеграції проголошений основним принципом реформування освіти поряд з принципами гуманізації та демократизації.

Зустріч проходила у формі активної практичної взаємодії учасників.

В організаційній частині заходу консультант Центру А.О.Богдан використала вправу «Вільне письмо» та запропонувала учасникам описати власне розуміння проблемної теми «Формування комунікативних умінь молодших школярів на уроках української мови і літературного читання».

Вчителі Козіна Н.В. і Колісніченко О.М. (Вознесенська ЗОШ № 10) провели з колегами заняття-практикум «Шляхи формування комунікативної компетентності учнів початкових класів», в ході якого акцентували увагу на ролі ігрових методів для розвитку мовленнєвих навичок та пізнавальної активності молодших школярів. Педагоги з ентузіазмом та задоволенням виконували ігрові вправи «Вилучи зайве слово», «Сніговий клубок», «Сплети віночок із речень», «Пантоміма», завдання з цеглинками ЛЕГО та інші.

Мальцева Н.В. працює у Вознесенській ЗОШ № 10 над упровадженням інноваційного підходу до навчання молодших школярів, яким є всеукраїнський науково-педагогічний проєкт «Інтелект України»,  програма якого є однією з освітніх програм Нової української школи. Вчителька познайомила учасників зустрічі із змістом проєкту, який полягає у набутті дитиною необхідних навичок роботи з інформацією, творчого мислення, самоконтролю, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці та розвитку пізнавальних процесів.

Колесніченко А.М. (Вознесенський НВК № 3) підготувала практичні поради як здійснювати діяльнісний підхід до навчання, використовуючи щоденні діяльності – ротаційні моделі «Щоденні 5», які навчають дітей бути самостійними під час читання, письма й математики, в той час як учитель працює з учнями індивідуально та у малих групах.

Шершун Т.О. (Вознесенська ЗОШ № 4) залучила колег до полілогу «Досліджуємо медіа: прийоми роботи». Вчителі обговорювали ефективні методи роботи в навчанні учнів сприймати прості медіа-продукти, висловлювати свої думки з приводу переглянутих коміксів, медіа-текстів чи реклами, створювати прості медіа-продукти (листівки, смс-повідомлення, фотоколаж тощо).

Підбиваючи підсумки методичної зустрічі, А.О.Богдан запропонувала учасникам виконати завдання для встановлення зворотнього зв’язку «Я вивчаю рідну мову», використовуючи компонент «Робота зі словами» ротаційної моделі «Щоденні 5».

На згадку про співпрацю вчителі виготовили яскраві вітальні листівки з побажаннями для своїх колег, подякували їм за практичні поради щодо використання нетрадиційних освітніх технологій для досягнення високих результатів навчання молодших школярів.

Більше фото проведення методичної застрічі на сторінці ЦПРПП у Фейсбуці

А.О.Богдан, консультант ЦПРПП

Задайте свое питання